بازگشت به اصل

این کلمه شاید خیلی تکراری باشد

ولی آیا پیدا کردن جنس اصلی امروزه امکان پذیر است ؟

چقدر اجناس تقلبی مشابه اصل در بازار دیده می شود ؟

ایا انسانها هم اصلی و تقلبی پیدا کرده اند ؟ یعنی امکان دارد تقلبی را به جای اصل جا زد

در هر صورت در این دنیای پیچیده تنها باید اصل و ریشه خود را یافت و مواظب بود اصل فرد دچار رکود و رخوت نگردد

امروزه هویت فرد چیز غریبی است ؟

در هر صورت هدفم نوشتن فلسفه نیست و از دوستانی که به وبلاگم سر میزنند و با نوشته های خود

مرا در ادامه راه امیدوار می کنند متشکر هستم و برایشان آروی موفقیت می نمایم

وبلاگ تنهایی

گاهی فکر میکردم تنهایم

امشب وبلاگی را خواندم که بد جوری تکانم داد و خدا را هزاران بار شاکرم که در این دنیای بیکران

عملا هرگز تنهایم نگذاشته است

در هر صورت به غیر از فرزندان خودم روزانه برای دهها دانش آموزتدریس میکنم که میتوانم

 صادقانه بگویم کمتر از فرزندانم برایم عزیز نیستند فرزندان معصومی که کمتر بوی دروغ و ریا و کبر و غرور در نگاهشان نهفته است

کودکانی که شخصیتی دارند به شفافی زیباترین آبهای روی زمین

 

روزنامه ها تعطیل شده ولی خبر رسانی نه

قبلا تا ۱۴فروردین باید صبر می کردی تا روزنامه ها باز شوند و از اخبار و حواشی مختلف مسائل روز کشور آگاه شوی

ولی امروز ه حتی در شب عید بعضی ازسایتها بدون تعطیلی به خبر رسانی ادامه می دادند

چه بهتر بود که جراید هم ویژه نامه هایی مخصوص عید داشتند و تعطیل نمی شدند

در هر صورت روز ۱۴فروردین روزنامه ها خبر جدیدی برای مردم نخواهند داشت

1391

10ساعت مانده تا سال 1391

سال ۱۳۹۱هم در حال

 آغاز شدن است

سال نو بر دانش آموزان و همکاران عزیز در مدارس لیلیان - خلیل آباد و چهارچشمه مبارک باشد

 

نوع ارزشیابی در ایران

مطلب زیر را الان در سایت تابناک دیدم و برای اینکه ماندگار شود و بیشتر از آن استفاده کنم در اینجا کل مطلب را می آورم

کد خبر: ۲۳۰۷۰۰
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۱
امتحان دادن در پایان هر ترم و کارنامه های کاغذی هنوز هم در مدارس ایران متداول است؛ شیوه ای از ارزشیابی که بیشترین اضطراب را به دانش آموز وارد می کند و کارشناسان آن را غیر علمی می‌دانند. در گزارش پیش رو روشهای ارزشیابی تحصیلی در کشورهای دیگر را بخوانید.

به گزارش خبرنگار مهر، فرآیند ارزشیابی تحصیلی یکی از مهمترین مراحل فرایند آموزش است که تاثیر بالایی در روند یادگیری دانش آموزان، نوع تدریس معلمان و حتی انتخاب رشته دانشگاهی و اشتغال آنها دارد، جدول پیش رو مقایسه ای از فرایند ارزشیابی تحصیلی را در کشورهای مختلف دنیا از آسیا، اروپا و آمریکا نشان می دهد.



کشور نوع ارزشیابی و نمره دهی به دانش آموزان
آرژانتین از سال ۱۹۸۹ وضع درسی دانش آموزان با نمرات ۱ تا ۳ سنجیده می شود ( عالی ، رضایت بخش ، غیر رضایت بخش ) و اعتقاد کلی آن است که این روش موجب پایین آمدن استانداردهای آموزش شده است و بسیاری معتقدند که شیوه نمره گذاری گذشته که با اعداد ۱ تا ۱۰ مشخص می شد ،‌ نتیجه بهتری داشت و شیوه جدید باید مورد تجدید نظر قرار گیرد.
آلمان

ارزشیابی از دانش آموزان توسط معلمین مربوطه و بر اساس امتحانات کتبی ، شفاهی ، انجام دادن تکالیف درسی و مشارکت فعال دانش آموزان در کلاس صورت می گیرد. که نتیجه بصورت گزارش کتبی (بویژه در دوره ابتدایی) و یا بر اساس نمره گزاری در مقیاس ۶ نمره ای به اطلاع خانواده ها می رسد .

اسپانیا

بر اساس مقررات جدید ، ارزشیابی در مقطع پیش دبستانی بصورت مستمر و ارتقاء بصورت اتوماتیک خواهد بود؛ در دوره ابتدایی و متوسطه، اطلاعات لازم برای ارزیابی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان با روشهای مختلف از قبیل مشاهده منظم ، تحلیل تکالیف درسی ، آزمونهای کتبی ، شفاهی و عملی جمع آوری خواهد شد. درصورتی که بررسیها نشان دهند دانش آموز به هدفهای مورد نظر نائل نشده اند باید سال تحصیلی را تکرار کند. تکرار پایه در هر دوره فقط یکبار و در مجموع در طی ۱۰ سال آموزش اجباری ، دو بار امکان خواهد داشت .

سوئد

در مدارس سوئد هیچگونه امتحان نهایی وجود ندارد. در دوره آموزش اجباری بجز تعداد معدودی از دانش آموزان بقیه به کلاس بالاتر ارتقاء می یابند و قبولی یا مردودی در واقع مفهومی ندارد . در سال دوبار ( آخر پاییز وبهار ) به دانش آموزان کلاسهای هشتم و بالاتر نمره داده می شود. نمرات با اعداد ۱تا ۵ مشخص می شود.

بلغارستان

در بلغارستان، دانش آموزان دوره ابتدایی بطور اتوماتیک و بر اساس سن به کلاس بالاتر ارتقاء می یابند . در دوره های پیش متوسطه ، متوسطه و دانشگاهی ، وضعیت تحصیلی دانش آموزان با نمرات ۲تا ۶ مشخص می شود. نمره ۲ به معنای ضعیف است و دانش آموز باید مجددآ در امتحان شرکت کند ، نمره ۳ ، به معنای رضایتبخش ، نمره ۴ خوب ، نمره۵ خیلی خوب و نمره ۶ به معنای عالی می باشد . دانش آموزان ضعیف باید پایه تحصیلی را تکرار کنند .

انگلستان

انگلستان یکی از کشورهایی است که در آن بر نظام امتحانات عمومی تاکید شده است؛ در پایان سن 16 و 18 سالگی از دانش آموزان امتحانات عمومی گرفته می شود و از نتایج آن برای سنجش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان، انتخاب آنان برای دوره های بعدی آموزش و سنجش اثر بخشی موسسات استفاده می شود. در کنار موارد فوق در انگلستان آزمون های دیگری از قبیل "GCSE" گواهینامه عمومی تحصیلی متوسطه، آزمون "GSE"گواهینامه عمومی آموزشی و آزمون "Az level" پیشرفت تکمیلی و ...برای دانش آموزان برگزار می شود و گواهینامه هایی برای موارد خاص دریافت می کنند.

فرانسه

در فرانسه در سن 15 سالگی و در پایان مرحله دوم دبیرستان در سن 18 سالگی از دانش آموزان امتحان ملی به عمل می آید و به آنان گواهینامه پایان دوره داده می شود. در سنین 8 و 11 سالگی نیز از بعضی از دروس امتحان ملی که در ارتقاء و تکرارا پایه اثر ندارد برای استفاده از نتایج آن آزمون به عمل می آید.

ژاپن در ژاپن هیچگونه امتحان نهایی وجود ندارد. ارتقاء به کلاس بالاتر بر اساس ارزشیابی داخلی انجام می گیرد و در عمل ارتقاء از کلاسی به کلاس بالاتر در مرحله آموزش اجباری ( تا کلاس نهم ) بصورت اتوماتیک و قطعی می باشد. سنجش در مدارس ژاپن معلم محور و کلاس محور است و آزمون ملی در این کشور وجود ندارد و ارتقاء در پایه های تحصیلی خود به خودی است. در سن 15 و 18 سالگی از دانش آموزان امتحان عمومی و هماهنگ گرفته می شود که از نتایج آن برای ورود به دوره دوم دبیرستان و آموزش عالی استفاده می شود.
روسیه برای نمره دادن به دانش آموزان از نمرات ۱ تا ۵ استفاده می شود که ۵ بیشترین و ۱ کمترین نمره است . نمره قبولی ۳ می باشد . اگر دانش آموزی دردو یا سه درس نمره ۲ بیاورد ،هنوز اجازه ارتقاء به کلاس بالاتر را خواهد داشت . اگر دانش آموزی در سال پایانی یک نمره ۲ داشته باشد ، گواهی نامه پایان تحصیلات به وی داده می‌شود ولی این نمره ممکن مانع از ورود وی به مراکز آموزش عالی در برخی از رشته های تحصیلی شود .
بنگلادش در این کشور برای ارتقاء از یک پایه به پایه دیگر امتحان گرفته می شود و در پایان هر دوره تحصیلی نیز امتحان برگزار و گواهینامه پایان دوره داده می شود.
ایران

در ایران در پایان هر پایه تحصیلی از دانش آموزان امتحان گرفته می شود و به قبول شدگان گواهی پایان آن پایه داده می شود؛ در پایان پنجم ابتدایی، سوم راهنمایی و متوسطه نیز امتحانات نهایی برگزار می شود. نزدیک به هفت سال به شکل آزمایشی و سپس سراسری در دوره ابتدایی (فعلا تا پایه چهارم) ارزشیابی توصیفی با چهار نمره عالی، خوب، متوسط و روب پیشرفت به عمل می آید.


عکسی خانوادگی از امام خمینی

تهدید آموزشی

دو سال پیش در مدرسه عطار یکی از اولیا از مدرسه دخترش و ضعف دانش آموزان آن مدرسه در درس

زبان انگلیسی می گفت((خانم مدیر به معلم زبان گفته بود اگه تا یک ماه دیگر وضعیت درس این دانش آموزان تغییر نکند جای شما در این مدرسه نیست))

متاسفانه تهدید کلمه ای است که در فرهنگ اموزشی مخصوصا برای معلم یک کلمه بدون معنا می باشد

حال چطور بعضی افراد و افرادی که احساس می کنند قدرتی دارند

هر چند با فرهنگ مدرسه و کار معلم آشنایی ندارند فقط به خاطر قدرت ظاهریشان از کلمات تهدید آمیز

علیه بعضی همکاران استفاده می کنند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

مثال : دادگاه گالیله

زمین گرد نیست ؟

گالیله ؟ درست است اشتباه گفتم زمین گرد نیست ؟

پای گالیله  به زمین کوبیده می شود و از زمین معذرت میخواهد که مجبور است دروغ بگوید ؟

امروزه تمام دانش اموزان اول ابتدایی می دانند که زمین گرد است ؟

آیا تهدید دادگاه علیه گالیله زمین را از گرد بودن خارج کرد ؟

آیا می شود یک شبه آموزش و پرورش را تغییر داد و یا انگیزه درس خواندن را در دانش آموزان با اجبار و زور تزریق کرد ؟

و آیامی شود از معلم منتقد خواست به جای واقعیت دروغ بنویسد ؟ یا اصلا واقعیت را نبیند ؟ فقط آنچه را میل دیگران است بنویسد ؟یا واقعیت را حذف کند ؟

در هر صورت ما در آموزش و پرورش نیاز به صداقت داریم و با صداقت باید وضعیت فعلی آموزش و پرورش را مورد انتقاد قرار دهیم و جلو تخریب بیشتر فضاهای آموزشی را بوسیله مدیر نما ها بگیریم ؟

روش کسب تشویقی :

روشهای مختلفی برای گرفتن تشویقی وجود دارد

۱-تشویقی های اداره کل و وزارتخانه

این گونه تشویقی ها بیشتر شامل مدارسی می شود که مورد بازدید قرار می گیرند

و مدارس بازدید شده که گاها مراسم رسمی بیشتر در آنها برگزار می شود یا مدارس خاص هستند

و یا مدارس بزرگ شهر و جالب است این مدارس حتی برای تشویقی های وزارتخانه ای

طوری بین همکاران تقسیم می شود که در طول سال یکی از همکاران به صورت قرعه کشی انتخاب و برای کسب این گونه تشویقی ها معرفی می گردند

و معمولا مدارس روستایی و کوچک که سالی یک بار هم مورد بازدید قرار نمی گیرند به ندرت این گونه تشویقی ها به همکاری تعلق می گیرد

۲-تشویقی برای افرادی که مراوده بیشتری با ادارات دارند

همکارانی که به هر علتی با اداره بیشتر مراوده کاری دارند معمولا این گونه امتیازات را کسب می نمایند

۳-تشویقی مسابقات علمی بین معلمین : که این گونه تشویقی ها معمولا عادلانه تر بدست همکاران می رسند

۴- تشویقی شرکت در همایشها :

این گونه تشویقی ها هم بیشتر شامل افرادی می شود که یا در مدارس خاص تدریس می کنند که بیشتر در همایشها امکان شرکت دارند

۵-تشویقی هایی که از طرف مدیران مدارس ارسال می شوند

این گونه تشویقی ها هم در صد کمی از همکاران را شامل می گردند

البته تشویقی ارزش مادی خاصی ندارد مگر در مواردی مانند معلم نمونه و... که باعث می گردد

خیلی از همکاران زحمت کش در مدارس عملا به علت شرایط خاص مدرسه ایشان از این گونه

 امتیازات برخوردار نشوند جا دارد از مسئولین مانند مدیر کل و یا مدیران وزارتی بخواهیم که روش دادن

تشویقی به همکاران را از حالت تشویقی های تصادفی و اتفاقی به روشی هدفمند و شفاف

تبدیل نمایند که بیشتر همکاران بتوانند از امتیازات لازم در این زمینه برخوردار شوند

بررسی وضعیت شهر خمین

این وبلاگ را اختصاص داده ام به مطالب آموزشی و اگر انتقادی در آن می نویسم باز بر می گردد

به نحوه مدیریت آموزش و پرورش

و اگر مطالبی در باره وضعیت سیاسی و اجتماعی جامعه اطرافم نمی نویسم

دلیل بی خبری من از وضعیت اطرافم نیست بلکه اکثر وبلاگها و سایتهایی که در خمین

در مورد مسائل اجتماعی و سیاسی و کاری و ادارات هستند به صورت روزانه مطالعه می کنم

و تقریبا عملکرد افراد را با نگاه خودم مورد ارزیابی قرار می دهم و تقریبا از تمام مسائل و اتفاقات

اطرافم کاملا آگاه هستم

هر چند با کمال تاسف اکثر و بلاگها و سایتهای ادارات و شخصیتهای خمینی به ندرت به روز می شوند

به غیر از دو سه وبلاگ یکی وبلاگ آقای عبدی همکارمان و دیگری وبلاگهای آقای رهام حبیبی ولی بیشتر وبلاگها فقط اسمی دارند و عکسی و زندگی نامه ای و مطالب بیشتری ندارند

سایت آموزش وپرورش خمین هم دو روزی یک خبر کوتاه دارد

برای خواندن بخشنامه ها که در مدارس به سادگی

حتی به دست مدیر مدارس هم چند روز با تاخیر می رسند و تقریبا بعضی بخشنامه ها یا بدست بعضی مدیران نمی رسند و یا اگر برسند دیگر ارزش و اعتبار خود را از دست داده اند

بخشنامه های اداره کل را باید با مراجعه به سایت اداره آموزش و پرورش محلات و ناحیه ۱اراک مطالعه نمایم

در هر صورت گاهی نگاه کرده ام تاریخ رویت بخشنامه تا مدرسه ۲۰روز هم شده است

البته جا دارد در این سرعت اطلاع رسانی در آموزش و پرورش خمین از مدیریت آموزش و پرورش تقدیر نمایم

مثال اول:

یک بخشنامه روز دوم ماه صادر شده بود ( از طرف اداره کل )و روز ۱۳ماه در اداره خمین مستند شده بود

و در روز ۱۹ماه بدست مدیر مدرسه رسیده بود جالب بود همین بخشنامه که با ۱۹روز اختلاف

در یک مدرسه روئیت می شد متاسفانه در دو مدرسه دیگر حتی بدست مدیر مدرسه هم نرسیده بود

مثال دوم :

دو ماه پیش روز شنبه جلسه گروه اموزشی ریاضی برگزار شد و دو یا سه روز بعد بخشنامه اطلاع رسانی آن بدست همکاران رسید

و جلسه بعدی هم تکرار شد و باز هم اطلاع رسانی آن جلسه هم بدست خیلی از همکاران نرسید

مثال سوم :

در دو مورد مسابقات ریاضی و همایش و.. من بخشنامه را در یکی از مدارس روئیت نمودم ولی در دو مدرسه دیگر اصلا چنین بخشنامه ای نیامده بود

مثال چهارم:

بخشنامه های اطلاع رسانی در مورد زمان ضمن خدمت معمولا با تاخیر بدست همکاران می رسد ؟

البته از این بابت نمره اینجانب به روش اطلاع رسانی در آموزش و پرورش خمین بیشتر از نمره ۵از ۲۰نمره نمی شود ؟ 

 

دوره همزمان

با توجه به حجم بالای مطالب ریاضی راهنمایی و ضعف بنیه علمی دانش آموزان در این درس

تدریس با سرعت و تمام کردن تمام کتاب در مدت استاندارد تعریف شده امکان پذیر نمی باشد

من امروز تصمیم گرفتم برنامه دوره همزمان را در پیش بگیرم

یعنی همینطور که دروس را ادامه می دهیم

یک یا چند درس از اول کتاب را به صورت نمونه سئوال با دانش آموزان کار میکنیم و دانش آموزان

با نوشتن پاسخ این سئوالات همزمان با مطالب تدریس شده جدید قسمتهای ابتدایی کتاب را هم

دوره می کنند

بنابراین عجله در تمام کردن کتاب نخواهیم داشت و می توانیم با کیفیت بیشتری تدریس را ادامه دهیم

و به دوره مطالب قبل هم برسیم

البته این روش را به صورت آزمایشی اجرا می کنم و احتمال دارد که در بعضی کلاسها جواب خوبی بدهد و در بعضی پاسخ مثبتی نداشته باشد

 

ماه اسفند رسید

امروز تا پایان سال ۱۳۹۰تقریبا ۲روز مانده

و تا پایان کلاس رفتن دو ماه و نیم دیگر

امروز مدرسه لیلیان بودم کلاس اول بخش دوم تقسیم اعشاری را تدریس کردم

کلاس دوم اعداد گویا بوسیله محور و بردار

و کلاس سوم میانگین را تدریس کردم

امروز با آقایان محمدی مهاجری و فردی از طریق جاده قورچی باشی به مدرسه رفتیم این مسیر

معمولا بعد از عید جاده ای زیبا و سرسبز است و اول جاده فرعی به سمت لیلیان یک استخر

 قدیمی است که در کنار ان خانه ای قدیمی قرار گرفته است

کلاسهای فعلی راهنمایی را که محاسبه کردم تقریا ۱۸۰کلاس راهنمایی داریم که با

حذف ۶۰کلاس اول راهنمایی در حدود ۱۲۰کلاس راهنمایی باقی می ماند و تقریا ۴۸۰ساعت کلاس

 ریاضی که به طور میانگین ۲۲دبیر ریاضی

و سه یا چهار برابر کلاس ششم تشکیل می شود که در حدود ۲۴۰کلاس می شود

 

 

 

یک مقاله از یک سایت

موانع ابتکار

موانع ابتکار را می‌توان به شکل زیر خلاصه کرد:

 

1- تقلید کورکورانه.

2- محیطی پر از حسد و نفرت.

3- فشارهای اجتماعی و به دنبال آن قید و بندهای دست و پا گیر.

4- عقب‌ماندگی و عجز.

5- عدم اعتماد به نفس.

6- عدم امنیت.

7- اعتماد به روش‌های تئوری و نبود محیط آزمایش و آزمایشگاهی.

8- ترس از طرح سوال و فرار از سوال دیگران.

9- پاسخ ندادن دقیق و روشن به سوال‌ها به گونه‌ای که مانع رشد و ابتکار می‌شود.

از جمله مواردی که ابتکار و خلاقیت دانش‌آموز را از بین می‌برد حفظ کردن درس‌ها و درجه‌بندی موفقیت دانش‌آموز بر اساس نمره، بدون در نظر گرفتن فعالیت عملی سالانه ی وی و یا بحث و گفت‌وگوها و نوع سوال‌هایی است که مطرح می‌کند.

تحقیر و توهین به یک مبتکر تازه‌کار، باعث دلسردی‌ وی می‌شود. علاوه بر این‌ها عواملی وجود دارند که روی شخصیت مبتکر و سطح علمی و کیفیت کارش اثر منفی می‌گذارند که عبارتند از:

 

1- غرور: غرور قدرت ابتکار را نابود می‌کند. یک مبتکر مغرور تصور می‌کند که به درجه کمال رسیده و برتر از دیگران است، چنین شخصی رو به قهقرا می‌رود.

 

2- احساس حقارت و کم‌بینی: این احساس برعکس احساس قبلی است و نتایج منفی بسیاری به جای می‌گذارد. شخصی که احساس می‌کند از دیگران کمتر و کوچک‌تر است، در واقع مانع تحرک و پیشرفت خود شده است و از هر گونه ابتکار باز می‌ماند.

 

3- عجله: محکم‌کاری، با عجله و شتاب سازگار نیست. یک مبتکر واقعی تا مدت‌ها ابتکار خود را به شکل تئوری نگه می‌دارد تا بتواند در فرصت مناسب تمام اشکالات آن را برطرف کند و بعد از آن، ابتکارش را عملی می‌سازد.

 

4- تسلیم شدن در برابر فشارها: اگر در برابر صاحبان زر و زور و یا شرایط خفقان جامعه تسلیم شود، استعداد ابتکار خود را از بین برده است. چون یکی از شرایط مبتکر موفق، مستقل بودن است.

 

5- سیگار، موادمخدر: مصرف این مواد به سلول‌های مغز علاوه بر سیستم عصبی بدن، آسیب می‌رساند و قدرت ابتکار شخص و توان خلاقیتش را از بین می‌برد. اگر غده ی تیروئید، تبروکسین ترشح نکند سبب ضعف و یا حتی از بین رفتن هوشمندی و ذکاوت خواهد شد. کمی و زیادی کلسیم نیز سبب اختلالات روانی می‌شود.

 

6- پیری: هر چه سن بالا برود قدرت ابتکار و خلاقیت نیز رو به افول می‌گذارد، چون بدن آدم در سنین پیری سلامتی خود را کم کم از دست می‌دهد.

«چارل ریچه» می‌گوید: «بعد از سن 45 سالگی قوای ذهنی به تدریج ضعیف می‌شوند. اوج قدرت ابتکار و هوشمندی بین سنین سی تا چهل سالگی است. پس از آن رو به ضعف می‌رود تا سن هفتاد سالگی، هر چند که در چنین سنینی نابغه‌هایی پیدا شده‌اند.

 

7- قناعت: از عوامل شکست و افول یک مبتکر، قانع شدن به یک مرحله از رشد و خلاقیت است. در جا زدن بی‌شباهت به عقب ماندن نیست.

 

نویسنده : محمد ابراهیم ریاضی

منبع: http://www.tebyan.net

 

گشت و گذری بر وبلاگ دوستان

گشت و گذری بر وبلاگ دوستان

دوستان وبلاگ نویس از سال ۱۳۸۲اولین بار در مدرسه جانبازان وبلاگ مشترکی با مهدی حیدری راه انداختیم به نام جانبازان

بعد از رفتن حیدری گاه و بیگاه مطالبی شخصا از گزارشات مدرسه و مقالات متنوع آموزشی در این وبلاگ می نوشتم

تا این که آقای نصیری معاون وقت آموزش و پرورش خمین به جمع دوستان ما پیوست و کم کم وبلاگ نویسی مدروز ما در آموزش و پرورش خمین شد

در بهار ۱۳۸۳دوستی تازه در وبلاگ نویسی با عنوان وبلاگ مدیریت یافتیم روزهای زیادی با حیدری دنبال این دوست گشتیم

اتفاقی و با پیغام این دوست و آن دوست ایشان را یافتیم بله دوست مجازی آن سال ما محمد عبادی بود که به یکی از دوستان داعمی تبدیل شد

آقای نصیری طرحی داد به عنوان وبلاگ نویسان که با همراهی محمدی معاون آموزش متوسطه میرزایی مدیر وقت آموزش و پرورش و نصیری و حیدری و من وو دوستان دیگر به مرور به ما پیوستند والبته جمع دوستان به نزدیک ۱۲نفر می رسید البته بعضی ادامه می دادند و بعضی وسط راه رها می کردند تا این که کم کم این هسته اولیه شورایی به نام شورای آی تی آموزش و پرورش خمین شد

و اولین طرحش هم تهیه گزارش با پاورپوینت از عملکرد آموزش و پرورش خمین بود دو هفته ای سه نفری (حیدری عبادی و گاهی هم من )به مدارس و هنرستانها و .. داوطلبانه می رفتیم و فیلم و عکس و گزارش تهیه می کردیم

و یک نشریه یک صفحه ای با عنوان نشریه آی تی خمین در یک برگ آ۴راه انداختیم شور و حال خاصی داشتیم و عشق عجیبی به کار و خلاقیت وبلاگهایمان از دها وبلاگ هم گذشته بود هر کدام در راهی قدم می گذاشتیم یکی در طراحی وب و دیگری در محتوی تا این که حیدری و عبادی به اداره رفتند و عملا فعالیت اداری و .... باعث رکود عشق مشترکمان به کار شد و کم کم از هم فاصله گرفتیم ولی به صورت اداری شورای آی تی ادامه داشت تا این که مدرسه جانبازان را به عنوان پایگاه و آزمایشگاه فعالیتهای خویش قرار دادیم و تقریبا مدرسه جانبازان اولین مدرسه طرح آی تی خمین بود با تجهیز این مدرسه به ۱۵رایانه و شبکه شدن آن عملا شورای آی تی از اداره آموزش و پرورش به مدرسه جانبازان منتقل شد و کلاسهای مختلفی از گروههای آموزشی و ... بدون رعایت سلسله مراتب اداری در این مدرسه و مدرسه اسری بر گزار می گردید آقای نصیری معاون وقت گاهی تا سا عت ۱۰شب در مدرسه ما می ماند و به ما کمک می کرد دیگر دوستان هم همینطور

عشق به کار و خلاقیت فعالیت ما را گسترش می داد و میل به کار را در ما محکم می نمود

تا این که مدارس طرح آی تی گسترش کمی یافتند و ما راه حلهای بیشتری برای آموزش یافتیم

البته در اینجا چیزی که همیشه مرا نگران میکرد رفتن میرزایی با دیدگاه علمی از مدیریت آموزش و پرورش خمین بود که می توانم ادعا کنم در طول تاریخ آموزش و پرورش خمین اولین مدیر با دید علمی بود و عملا ترس من بعد از رفتن ایشان قطعی شد

و بعد از عوض شدن مدیر آموزش و پرورش افراد شورای آی تی با عناوین مختلف توسط مدیرت وقت متفرق شدند و من هم بعد از یکسال مقاومت مجبور شدم مدیریت مدرسه پایگاه جانبازان را تحویل دهم و نصیری هم از معاونت به یکی از مدارس حاشیه ای شهر رفت و محمدی هم از معاونت به تدریس جغرافی مشغول شد و حیدری هم مشغول تدریس رياضیات شد و من هم به مدرسه عطار روستای گوشه محمد مالک رفتم

فقط عبادی ماند به عنوان کارشناس فن آوری البته ایشان هم به تنهایی توانست اولین مدرسه هوشمند روستایی را راه اندازی نماید

خوب ما در خمین باید تاوان بدهیم تاوان چی؟؟؟؟؟

کوچک بودن افکار را و یا کوچک بودن شهرمان ؟؟؟

حیدری می گوید می خواهم انتقالی بگیرم و به نوعی از خمین فرار کنم

یاد حرف مقیمی نماینده شهرمان می آیم که در جلسه ای خصوص می گفت بچه های خمین انقدر قوی هستند که وقتی از خمین می روند ۸رتبه مدیریتی پیشرفت می نمایند

راستی خمین تا کی باید تاوان کوچک بودنش را بدهد ؟

خمین شهر ي است که به علت نداشتن مراکز اقتصادی و تولیدی بیشتر افراد تحصیل کرده اش به اموزش و پرورش روی آورده اند ولی مدیران سنتی شهرمان متاسفانه از تمام گروهها و سلیقه های سیاسی و محلی با بی سوادی خود جلو پیشرفت را در خمین گرفته و خواهند گرفت و مثل گذشته افراد خلاق و خوش فکر یا حانه نشین خواهند ماند و یا به شهرهای بزرگ هجرت می نمایند  

 

 

روزی با صدایی جدید

امروز یکی از همکارانی را دیدم که مطالب وبلاگ را مطالعه نموده بود

و در زمینه مسائل حقوقی مطالب نوشته شده برایم توضیحاتی داد

که جا دارد از ایشان به خاطر حسن نظرشان تشکر نمایم و

ضمنا مطالبی را که شاید باعث سو تفاهم

شود از دید عمومی خار ج نمودم

ولی جا دارد به این دوست و دیگر همکاران مطالبی را جهت اطلاع بگویم

۱-وب نوشت من قسمتی از خاطرات تلخ وشیرین یک معلم عادی آموزش و پرورش است و قصد من توهین و یا رنجاندن شخص خاصی نیست

۲-هر همکار عزیزی که مطالب را مطالعه می نماید لطف نماید و در قسمت نظرات معایب انرا گوشزد نماید

۳-آموزش و پرورش ما به انتقاد نیاز دارد تا طرحی نو در اندازد و

مسئولین اگر طالب پیشرفت هستند  به جای اینکه به  اطرافیان بنگرند

بهتر است کمی هم به دیدگاهای انتقادی بها بدهند و از نگاه منتقدین سعی در رفع عیوب مدیریتی خود داشته باشند

۴- پذیرش انتقاد در جامعه اسلامی از طرف مدیران به نوعی پذیرش امر به معروف و نهی از منکر میباشد

 

ساعت اضافه و انگیزه حضور در کلاس درس

امروز به دانش آموزان مدرسه لیلیان گفتم بعد از امتحان علوم برای رفع اشکالات ریاضی بمانند

تعدادی از دانش اموزان ماندند و تعدادی سئوال حل کردیم ولی متاسفانه دانش آموزان ضعیف اصلا در کلاس حضور نداشتند

هر چند کلاسهای فوق برنامه مناسب دانش آموزان ضعیف است ولی ایشان اکثرا از حضور در هر نوع کلاسی گریزان هستند

برای آموزش بهتر باید به دانش آموزان انگیزه داد که یکی از راههای دادن انگیزه آگاه کردن خانواده ها به اهمیت آموزش است

که اگر پدر و مادر به مفید بودن آموزش فرزندان اعتقادی نداشته باشند خود به خود دانش آموز هم از مدرسه گریزان می شود

پس قبل از آموزش دانش آموزان باید اولیا را آموزش داد و انجمن اولیا و مربیان به جای امضا کننده اسناد مدرسه

به یک پایه ثابت مدرسه تبدیل شود و ارتباط اولیا و مدرسه بیشتر شود

وآموزشهای خانواده از حالت فعلی خارج و به عنوان یک نیاز نگریسته شوند البته شناخت معلم هم از خانواده دانش آموز مهم است وقتی معلم در جلسات انجمن اولیا و مربیان حضور یابد و شناخت بیشتری نسبت به خانواده ها پیدا کند و وضعیت اقتصادی و فرهنگی خانواده ها را آگاه شود

در این صورت روش برخورد معلم هم با دانش آموز تغییر خواهد کرد  

کلاس ششم ابتدایی و سال اینده

 

 

چند سئوال در زمینه تشکیل کلاس ششم ابتدایی در  سال اینده  تحصیلی

 

بنا بر اظهارات مسئولین آموزش و پرورش قرار است که  سال اینده کلاس اول راهنمایی حذف شود

 و بجای آن ششم ابتدایی برقرار می گردد

برای اینجانب به عنوان یک معلم چند سئوال در این زمینه مطرح گردیده که خورسند می گردم

مسئولین امر پاسخ گوی سئوالات زیر باشند

 

سئوال اول:

-تکلیف نیروهای مازاد راهنمایی درسه سال اجرای طرح چه میشود ؟

با توجه به اینکه در هر سال اجرای طرح ۳۵دصد نیرو های راهنمایی بیکار خواهند شدبه دلیل اینکه در مدت سه سال به جای سه کلاس راهنمایی تنها دو کلاس خواهیم داشت

سئوال دوم:

کمبود نیروی ابتدایی با وجود مازاد نیرو در راهنمایی چگونه تامین خواهد شد ؟

جهت تشکیل کلاس ششم ابتدایی به استخدام هزاران نیروی جدید در مدت کوتاهی نیاز است .

سئوال سوم :

دروسی مثل ریاضی با توجه به تخصصی بودن آن نیاز است از چهارم ابتدایی

 توسط دبیر رشته ریاضی تدریس گردد حال با غیر تخصصی شدن آن در ششم ابتدایی

امکان افت بیشتر در این درس وجود نخواهد داشت ؟

ادامه نوشته

رشته تخصصی

امروز صبح برای کاری رفته بودم آموزش و پرورش دیدم عده ای تعدادی مدارک در دست دارند

 جهت مربی گری قرآن با تعجب دیدم یکی از افراد مهندسی عمران دانشگاه تهران است

هر چند تدریس قرآن توسط یک مهندس شاید برای دانش آموزان جذاب تر باشد

ولی در اموزش و پرورشی که

...................ادامه مطالب به علل شخصی از دید عمومی خارج گردید

ادامه نوشته

کم کردن هزینه انرژی در آموزشگاه

جهت کم کردن  مصرف انرژی در  آموزشگاهها ورساندن مصرف  به ۳۰درصد وضعیت فعلی مطالعاتی داشته ام

که یک نمونه آنرا به صورت آزمایشی پیاده نمودم که نتیجه آن مثبت بود

که در صورت نیاز ادارات آموزش و پرورش و یا سازمان نوسازی در زمینه به

حداقل رساندن مصرف انرژی در مدارس و یا ادارات و یا منازل خصوصی

حاضر هستم  فعالیتهای تحقیقی خود را جهت بهبود وضعیت فعلی مصرف بالای  انرژی در مدارس در اختیار ایشان قرار دهم

همکار

امروز همکاران در باره تصادف چهار نفر از معلمین زحمت کش مدارس استثنایی خمین در راه اراک

صحبت می کردند که متاسفانه در این حادثه خانمهای طاهری و شاه محمدی فوت نمودند که جا

دارد به خانواده ایشان خصوصا دبیر ریاضیات آقای رجبی و همچنین آ قای طاهری مدیر دبیرستان

تسلیت عرض نمائیم و برای خانواده ایشان صبر بر مصیبت وارده از خداوند متعال خواستاریم و امیدواریم

این همکاران که در راه تحصیل علم دارفانی را ودا نموده اند شامل رحمت الهی گردند

 

تنها سرویس مدرسه روستایی

چند سالی است که روستاها دیگر سرویس ایاب و زهاب معلمان ندارند روستای چهارچشمه و قورچی باشی شاید تنها مناطقی باشند که هنوز به همت معلمان این مناطق از خودرو مینی بوس به عنوان سرویس جهت ایاب و زهاب همکاران استفاده می کنند

به همین دلیل با توجه به این که زنگ اول در مدرسه چهارچشمه بیکار هستم و مسافت این روستا از خمین در حدود ۴۲کیلومتر است مجبور هستم زنگ اول را هم به مدرسه بروم و زنگ اول در دفتر دبیران مختص آقایان بیکار می نشینم و گاهی نشریات رشد را مطالعه میکنم

البته بعضی وقتها هم در این وقت بیکار سری به اشپزخانه اموزشگاه میزنم و در مورد مسائل کاری با اقای قاسمی آشپز اموزشگاه صحبت میکنم

و زنگ دوم و سوم و تک زنگ آخر هم در کلاس اول که با آمدن یک دانش آموز جدید ۲۰نفر شده اند ریاضی تدریس میکنم

و زنگهای تفریح هم با آقای لیلایی همکار بازنشسته که هشت ساعت در هفته به تدریس مشغول هستند صحبت میکنم

و بعد از بازگشت به خمین که با مینی بوس درحدود ۵۰دقیقه وقت میگیرد قسمتی از راه را با

 آقای بهرام محمودی پیاده می پیمائیم ایشان هم در دبیرستان چهارچشمه علوم اجتماعی تدریس

 می نمایند و در حدود ۲۰روز دیگر بازشسته می شوند

البته این ۵۰دقیقه در مینی بوس ما را یاد خاطرات چند سال پیش همراهی با سایر همکاران می اندازد و تقریبا در مسیر رفت و برگشت با همکاران بیشتر آشنا می شویم

 

ایام سوگواری

امشب شب عاشورای حسینی می باشد

و تا الان صدای نوار یکی از همسایگان که طبقه اول منزلش را تبدیل به هیئت کرده می آید

در این ایام شیعیان به نوعی سرگردان و ماتم زده هستند  و حتی سعی می کنند کمتر بخندند

جالب است سر کلاس درس دانش آموزان  به صورت خودجوش صلوات می فرستند

البته جالب است انسان کمی در کنار مراسم عزاداری بماند و فکر کند

حسین به دست شقی ترین و کثیف ترین افراد هم کیش خود کشته شد؟

حسین به دست ریاکارانی کشته شد که سعی می کردند دین را وسیله امرار معاش و در آمد خود کنند ؟

حسین به دست حکومتی کشته شد که اوج دروغ و ریاکاری و نیرنگ و فریب بود؟

حسین تنها کشته شد ؟

حسین هیچ نیرویی نداشت جز فامیل و دوستان بسیار نزدیکش ؟

حسین در تنهایی به اوج رسید تا تاریخ بداند که صداقت و راستی هر گز با دروغ و ریا و فریب کاری هماهنگ نخواهد شد؟

حسین را ریاکاران و دروغ گویانی کشتند که قرار بود سربازان باوفای او باشند ؟

یا حسین -- یا حسین --- یا حسین --- یا حسین --- یا حسین --- یا حسین

 

و اما بچه های خلیل آباد

کلاس اول : ۸دانش آموز دارد که سه دختر و ۵پسر

در بین پسران یکی هم زحمت میکشد و هم خوب فرا میگیرد به نام شیر پاک

یکی از پسران خیلی مودبانه برخورد میکند و زحمت هم میکشد ولی متاسفانه به علت ضعف پایه ای

در درس ریاضی یادگیری بسیار ضعیفی دارد به نام ایمانی محمد رسول

- یکی از پسران که از روستای برجک می آید و بچه با مزه ای است و کمی هم تپل که

 امروز هم موهای سرش را با ماشین ۴زده بود و با مزه تر از قبل شده بود و در درس خواندن هم متوسط است به نام حسین غفاری

یکی از پسرهای خلیل آباد که در یادگیری خوب است ولی در انجام تکالیف درسی بسیار تنبل

 و در تنبلی هم خیلی سمج است

 و اگر کمی با او سخت نگیری حاضر نیست حتی یک کلمه هم بنویسد و اکثر معلمها راکلافه کرده به نام حیدری و چون هم نام خودم است بیشتر او را محسن صدا میکنم

دو پسر دیگر هم داریم به نامهای رحیمی و دامنه که این دو نفر هم در فراگیری ریاضی معمولی هستند

و اما دخترهای کلاس اول :

مریم که همیشه خنده ای بسیار آرام بر لب دارد و از همه کوچکتر است از خلیل آباد می آید

دو دختر دیگر هم از روستای حسین بنگی (مهر آباد ) می آیند با نام جمشیدی و نظمی این دو دختر هم در درس ریاضی تلاش میکنند

البته میانگین کلاس کمتر از متوسط است غیر از شیر پاک که تفاوت چشمگیری با سایر دانش آموزان دارد

((در روستا ها به علت اینکه معمولا با استفاده از سهمیه روستا معدلهای بالاتر از ۱۷در راهنمایی

 به مدرسه نمونه می روند به ندرت دانش آموزان از متوسط به بالا در کلاسها پیدا می شود

 مگر دانش آموزانی که به عللی نخواسته اند به مدرسه نمونه بروند برای همین خاطر در

مدارس روستایی رقابت علمی در بین دانش آموزان بسیار کم است

 و اگر دانش آموز خوبی پیدا شود رقیب خواصی ندارد و تنها با خودش باید رقابت نماید))

کلاس دوم :

چهار پسر به نامهای میلاددامنه - یونس دامنه -علی بهلولی  و علیرضا مرادی

و سه دختر به نامهای مریم حسینی  و زینب احمدی و فاطمه دامنه

در کلاس دوم فاطمه و میلاد هر دو برادر و خواهر هستند

 که متاسفانه یکی دو ماه پیش پدرشان به رحمت خدا رفت

 و میلاد دانش آموزاز خوب و زیرک و فعالی است

 و فاطمه برعکس میلاد چندان درس خوبی ندارد ولی نسبت به سال قبل بهتر درس میخواند

یونس که پسر عموی میلاد است و دانش آموز با نمکی است جزو دانش آموزان تنبل سال قبل است

 که امسال همتش در درس خواندن بیشتر شده ولی باز بعضی وقتها مثل امروز بازی گوشی میکند و کم کاری میکند

و اما علی و علیرضا این دو دانش آموز هم دانش آموزان تلاشگری هستند که از روستای برجک

 به مدرسه ما می آیند و هر دو زرنگ هستند

 البته علیرضا با لهجه زیبای لری بیشتر در کلاس حرف میزند که خودش می گوید اصلیت پدرش از لرهای الیگودرز است

مریم هم دانش آموز باهوش و تنبلی است که اگر در درس خواندن کمی تنبلی را کنار بگذارد

 می تواند جزو دانش آموزان ممتاز مدرسه باشد ولی اخلاق بسیار خوبی در کلاس دارد

زینب دانش آموزی بسیار ارام و معمولا ساکت است که کمتر با دانش آموزان دختر دیگر میجوشد و

 بیشتر اخلاقی سنتی دارد

جالب است در مدرسه خلیل آباد همه دانش آموزان دختر  سر کلاس و حتی موقع رفتن پای تخته

 با چادر حاضر هستند البته وقتی می خواهند به اردو بروند هیچ کدام با چادر نمی آیند

وقتی سال قبل علتش را پرسیدم گفتند فرهنگ ما حضور دانش آموز دختر در مدرسه بدون چادر را عیب می داند

کلاس سوم :

۸پسر هستند

به نامهای میلاد و میلاد -علی -طرازچی - خانی -خسروپور -کتاوند -نقیبی

میلادها دانش آموزان متوسطی هستند و طرازچی و خانی و علی کریمی از روستای اشمسیان

می آیند

  طرازچی دانش آموز خوب کلاس ایت که تقریبا نسبت به دانش آموزان مدارس شهر در سطح متوسط است

 و علی کریمی هم از مدرسه نمونه به مدرسه روستا برگشته و یادگیری خوبی دارد ولی با پایه ریاضی بسیار ضعیف

خانی و کتاوند بسیار ضعیف هستند

البته کلاس سوم دانش آموزان تقریبا هم سطحی دارد

راستی یادم رفت از خسروپور بگم که از روستا ی کاظم اباد می آید که چند تا بیست تا حالا گرفته

که باعث حسادت سایر دانش آموزان شد و اینبار که رفت پای تخته نمره خوبی نگرفت که متاسفانه خوشحالی سایر دانش آموزان را در بر داشت  

 

یک روز نیمه برفی

امروز با همکاران به مدرسه خلیل آباد رفتیم

ماشین نوبت آقای حسینی دبیر زبان بود که به علت اینکه ایشان ماشینش را فروخته آقای غلامی دبیر حرفه و فن ماشین آورده بود

در مدرسه  خلیل آباد رسمی هست که هر کس نوبت آوردن ماشین با اوست باید صبحانه هم بیاورد

صبحانه را آقای حسینی تهیه کرده بود نان و پنیر و چای

معمولا بعد از زنگ اول در زنگ تفریح همکاران صبحانه می خورند و در هنگام صرف صبحانه در موارد زیادی با هم صحبت میکنیم

معمولا در زنگهای تفریح یا بهتر بگویم جلسات غیر رسمی همکاران (دبیران )مسائل مختلفی مورد

بحث قرار میگیرد از جمله اخلاق و رفتار دانش آموزان

- میزان فراگیری دانش آموزان

 - نقاط قوت و ضعف یادگیری دانش آموزان

البته گاهی در زنگهای تفریح همکاران مقطع ابتدایی و یا مدیر و یا معاونین مجتمع هم ما را همراهی میکنند

امروز در زنگ تفریح دوم آقای یداله صمدی یکی از همکاران ابتدایی در دفتر آمد و من با ایشان در مورد مزایای ارزشیابی توصیفی صحبت نمودم

در کلاس درس که بودیم دانه های برف آرام ارام زمین را سفید پوش میکرد

خاطره خارج از مدرسه (تعطیلی احتمالی 124در خمین )

روز چهار شنبه ۲/۹/۹۰ساعت ۳۰/۷صبح با ۱۲۴خمین تماس گرفتم و از

 اختلاف یک جنس در دو مغازه نزدیک هم با حدود اختلاف قیمتی ۲۲هزار تومان

صحبت کردم و تلفن تماس دادم متاسفانه تا امروز با من تماس نگرفته اند(البته گفتند بازرسان رامیفرستیم یک باردیگر تماس گرفتم فقط گفتند شماره شما را دادیم با شما تماس میگیرند

سئوال :

انصاف است در دو مغازه یک جنس ۵۵هزار تومان باشد و در حدود ۵۰متری آن مغازه همان جنس با همان مشخصات ۳۳هزارتومان باشد و ۱۲۴هم هیچ پاسخی ندهد )) 

فکر میکنم با شناور شدن قیمتها ۱۲۴هم فقط در حد یک تلفن چی باقی مانده و وجود خارجی ندارد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

معرفی یک وبلاگ علمی و آموزشی

همکاران عزیز اگر دنبال مقالات آموزشی میگردید بد نیست به وبلاگ زیر سری بزنید

این وبلاگ توسط معلم محترم آقای

علی اكبر ادهم ماراللو آموزگار اول

گرد آوری و و تنظیم گردیده با آرزوی شادی روز افزون برای ایشان و کلیه  همکاران علاقه مند به مطالعه

http://hamyari200.mihanblog.com/

باز باران با ترانه...

دیشب تا حالا باران بسیار زیبایی در حال باریدن است

امروز که به مدرسه چهارچشمه میرفتم و برمیگشتم لطافت و زیبایی طبیعت وصف نشدنی بود

واقعا عیدی زیبا را باچشم میدیدیم

امیدوارم امسال این بارندگی تداوم یابد و زیبایی آن با بهاری دلنواز همراه باشد

ضمنا عید مبارک باد

دو اتفاق در یک روز

امروز شاهد دو اتفاق بزرگ در کشور بودیم

۱-خاکسپاری ایت اله عمید زنجانی:

کسی که کتاب انقلاب اسلامی و ریشه های آن نزدیک به ۲۰سال به عنوان یک درس عمومی در سطح کارشناسی دانشگاه ها تدریس می شد

۲-جلسه استیضاح وزیر اقتصاد یا بهتر بگویم تئوریسین طرح هدفمندی یارانه ها

یک موضوع غیر مرتبط با تدریس و با توجه به علاقه شخصی

یکی از موضوعاتی که در سایتهای مختلف دنبال می کنم بحث خودرو مخصوصا خودروهای ساخت ایران است

امشب در موضوع تحریم احتمالی خودروسازی کشور به طور کامل در سایت روزنامه دنیای اقتصاد مطلبی می خواندم که برایم جالب بود

وقتی به موضوع بیشتر فکر میکردم دیدم در صورت تحریم صددرصدی ما حداقل ۴برند خودرو ملی برای تولید داریم

۱-سمند با موتور ملی وی اچ ۷ و وی اچ۵ و وی اچ۴

۲-رانا با موتورهای ذکر شده در بالا

۳- دنا

۴- تیبا با موتور ایرانی ۱۵۰۰سی سی

۵ انواع پراید  که امروز به اسم سایپا ۱۳۱ و ۱۳۲ و ۱۱۱ شناخته می شود و از برند مگا موتور خارج شده است

۶-وانت پیکان

۷-وانت سمند

۸-وانت پراید

هر چند در تولید داخلی ممکن است در تولید بعضی قطعات مانند ای سی یو دچار مشگل شویم که دران صورت می توانیم بدون برند خاصی از قطعه سازان خارجی در این زمینه کمک بگیریم

البته به نظر من اگر خودرو سازان داخلی از این وضعیت سو استفاده نکنند و سعی کنند در بحث امنیت و زیبایی خودروهای داخلی نظر مردم را جلب کنند مردم رضایت نسبی را هرچند خودروهای خارجی از بازار حذف شوند خواهند داشت

البته باید در طراحی خودروهای داخلی این تعداد محدود را افزایش داد

مثلا خودرو تیبا به صورتهای مختلف تولید گردد ( هاچ بک . وانت تیبا و طرح های جدیدتر این خودرو ) 

ترک تحصیل دو دانش آموز

امروز صبح رفتم و با مینی بوس سرویس همکاران رفتیم به روستای چهار چشمه (۴۵کیلومتری خمین)

زنگ اول کلاس نداشتم رفتم آشپزخانه پیش اقای قاسمی آشپز محلی مجتمع آموزشی و بعد ساعت ده رفتم کلاس اول (در این روستا من تنها ۵ساعت تدریس دارم )

بعد از حضور و غیاب دیدم دو نفر از دانش آموزان دختر در کلاس حاضر نیستند که دانش آموزان گفتند یکی از  دانش آموزان ازدواج کرده اند (در سن اول راهنمایی و کودکی)  ویکی از دانش آموزان به علت بیماری ترک تحصیلی نموده اند

(هرچند طبق تحقیقات انجام شده در کشور ما بیشتر ازدواجهای در سنین پائین به شکست می انجامد ولی متاسفانه به دلایل فرهنگی هنوز اینگونه ازدواجهای کودکانه در بعضی روستا ها رواج دارد )

بعد از تدریس یک درس در زنگ دوم یک امتحان از دانش آموزان گرفتم و بر اساس این امتحان

 دانش آموزان را گروه بندی نمودم

دانش آموزانی که در خوابگاه بودند به سه گروه و دانش آموزانی که از روستاهای نزدیک می آمدند و در خوابگاه سکونت نداشتند در یک گروه جدا دسته بندی شدند

لازم به ذکر است که دانش آموزان این مجتمع  شبانه روزی از ۸روستای اطراف که تا فاصله ۲۰کیلومتر فاصله دارند به این مجتمع می آیند

یکی از دانش آموزان اول راهنمایی به علت دل تنگی زیاد اکثرا سر کلاس گریه می کند

 که به ایشان گفتم حتما با سرپرست شبانه روزی که یک خانم با مدرک فوق لیسانس روان شناسی هست حتما صحبت کنند

در هر صورت برای کودکان اول راهنمایی دوری از خانواده به مدت ۵روز کمی سخت است و این مسئله در کلاس درس و برخوردهای دانش آموزان خودش را نشان می دهد